Summary
Öğretim Elemanlarının Sınıf Yönetiminde Karşılaştıkları Problemler
Nitel bir durum çalışması olarak tasarlanan bu araştırmanın amacı öğretim elemanlarının sınıf yönetiminde karşılaştıkları problemleri belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubu 2019-2020 güz eğitim-öğretim döneminde Iğdır üniversitesinde çalışmakta olan 19 öğretim elemanından oluşmaktadır. Verilerin toplanmasında yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi tekniğine uygun olarak analiz edilmiştir.
Araştırmanın sonuçlarına göre öğretim elemanlarının sınıf yönetiminde en sık karşılaştıkları problemler; öğrencilerin derse karşı olan ilgi ve isteksizliği, derste telefonla ilgilenmeleri, derse geç gelmeleri, kendi aralarında konuşmaları ve hazırbulunuşluklarının yetersiz olması olarak belirlenmiştir.
Keywords
Sınıf Yönetimi, Yükseköğretim, Öğretim Elemanı