Summary
Okul Yöneticilerinin İşkoliklik ve Narsistik Düzeyleri Arasındaki İlişki
Bu araştırmanın temel amacı, okul yöneticilerinin işkoliklik ve narsistik düzeyleri arasında ilişki olup olmadığının belirlenmesidir. Araştırma ile ayrıca, okul yöneticilerinin bazı değişkenlere göre işkoliklik ve narsistik düzeyleri arasında anlamlı fark olup olmadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada amaçlı örnekleme yönteminden maksimum çeşitlilik yöntemiyle belirlenmiş, veri toplama aracını gönüllü ve yönergeye uygun biçimde doğru ve eksiksiz biçimde tamamlayan 203 okul yöneticisinin görüşleri alınmıştır. Araştırmanın verileri Narsistik Kişilik Envanteri ve İşkoliklik Envanteri aracılığı ile elde edilmiştir. Araştırma sonucunda okul yöneticilerinin işkoliklik düzeyi ile narsistik düzeyi arasında pozitif yönde düşük bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Bu araştırmanın bir diğer bulgusu, okul yöneticilerinin narsistik özelliklerinin genel olarak narsist kişilik sınırının altında olduğu ve okul yöneticilerinin işkoliklik özelliklerinin araştırma kapsamındaki bağımsız değişkenlerden yalnızca yöneticilikteki hizmet süresi değişkenine göre anlamlı biçimde farklılaştığıdır. 31 yıl ve üzeri yöneticilik yapan okul yöneticilerinin 1-10 yıl arası yöneticilik yapan okul yöneticilerine göre işkoliklik düzeylerinin daha yüksek olduğu belirlenmiştir.
Keywords
Okul yöneticisi, müdür, işkolik, narsist, işkoliklik, narsisizm.