Summary
ÖĞRENCİLERİN OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİ ALGILAMALARINA DÖNÜK İFADELER İLE ÖĞRENCİLERİN ÖĞRETMENLİK UYGULAMASINA BAKIŞLARINA DÖNÜK İFADELER HAKKINDAKİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ BAKIŞ AÇILARI
Bu çalışmada; Ağrı İ.Ç. Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Anabilim Dalında eğitim-öğretim gören öğretmen adaylarının; A-) Öğrencilerin Okul Aile İşbirliğini Algılamalarına Dönük İfadeler ile B-) Öğrencilerin Öğretmenlik Uygulamasına Bakışlarına Dönük İfadeler konusuna ilişkin yaklaşımlarının araştırılması için, bu konuyla ilgili olarak kendilerine bir anket sunulmuştur. Araştırmanın örneklemini Ağrı İ.Ç. Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Anabilim Dalında eğitim-öğretim gören toplam 121 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın bulgularına göre; öğretmen adaylarının, A-) Öğrencilerin Okul Aile İşbirliğini Algılamalarına Dönük İfadeler ile B-) Öğrencilerin Öğretmenlik Uygulamasına Bakışlarına Dönük İfadeler konusunu içeren maddeleri değişik oranlarla yanıtladıkları görülmüştür. Bulgular, öğretmen adaylarının, Cronbach's Alpha değeri ?=0.91 olarak belirlenen ve bu anlamda oldukça güvenilir olan ölçeğe farklı oranlarda yanıtlar verdikleri sonucuna varılmayı olanaklı kılmıştır.(Field, 2013).
Keywords
Öğrencilerin Okul Aile İşbirliğini Algılamalarına Dönük İfadeler, Öğrencilerin Öğretmenlik Uygulamasına Bakışlarına Dönük İfadeler