Summary
Milli Eğitim Bakanlığı İletişim Merkezi (MEBİM-147) Üzerinden Yapılan Başvuruların Bildirim Durumları Açısından Değerlendirilmesi
Bu çalışma; Milli Eğitim Bakanlığı İletişim Merkezi’ne (MEBİM-147) 2012 ile 2015 yılları arasında yapılan başvuruların bildirim durumları açısından değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma nitel bir çalışmadır. Veriler nitel araştırma yöntemi veri toplama tekniklerinden doküman analizi tekniği ile elde edilmiştir. Elde edilen veriler betimsel analize tabi tutulmuştur. Betimsel analiz sonucunda ortaya çıkan grafikler ise içerik analizi yöntemi kullanılarak çözümlenmiştir. Yapılan içerik analizi ile MEBİM-147’ye yapılan bilgi edinme, görüş ve öneri, ihbar, şikâyet ve talep başvuru bildirimlerinden sadece şikâyet bildiriminde bulunanların cinsiyet ve eğitim durumlarına göre dağılımları, iller bazında bildirim sayılarının dağılımı ve bildirim konularının dağılımlarına ilişkin bulgular değerlendirilmiştir. Araştırmada en çok şikâyet bildirim konusu olarak öğrenciye karşı olumsuz tutum ve davranışların olduğu en az bildirim konusunun ise okul sütü dağıtımı uygulamasına ait olduğu tespit edilmiştir.
Keywords
MEBİM-147, iletişim merkezi, şikayet, bildirim, başvuru.