Türk Öğrencilerin Kültürel Tercihlerine İlişkin İngiliz ve Amerikan İngilizcesi Arasındaki Ayrım
( The Distinction Between British and American English in Relation to Turkish Students' Cultural Preferences
)
Yazar
|
:
Hakan Aydoğan
|
|
Türü |
:
|
Baskı Yılı |
:
2021
|
Sayı |
:
26
|
Sayfa |
:
28-44
|
Özet
Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin İngiliz ve Amerikan İngilizcesi sözcükleri (ve onların yazılış ve hecelenişleri) arasındaki ayrımı yapabilme yetenekleri ve öğrencilerin İngiliz ve Amerikan aksanlarına olan tutumları ve ikisi arasındaki tercihleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. İngiliz ve Amerikan aksanları olmak üzere telafuz modelleri tercihleri de araştırılmıştır. Çalışmaya Ege bölgesinde bir Devlet üniversitesinde öğrenim görmekte olan % 41.4'i erkek and % 58.6'sı kız olmak üzere toplamda 140 öğrenci katılmıştır. Bulgular, öğrencilerin İngiliz ve Amerikan İngilizcesi sözcüklerini ayırt etme yetenekleri ve onların İngilizce yetenek seviyeleri, İngilizce öğrenmek için geçirdikleri yıl sayısı ve İngiliz ve Amerikan kültürlerine olan tercihleri arasında pozitif ilişki olduğunu göstermiştir. Diğer bulgularsa İngiliz ve Amerikan kültürlerine olan tercihler, Türk ve İngiliz/Amerikan kültürleri arasındaki farklılıklar arasında makuldan kuvvetli tercihlere varan sonuçlar vermiştir. Ayrıca, Türk öğrencilerin Amerikan aksanını İngiliz aksanına nazaran daha çok sevdikleri görülmüştür.
Anahtar Kelimeler
İngiliz İngilizcesi, Amerikan İngilizcesi, kültürel tercih, telafuz
Abstract
The aim of the present study is to examine the relationship of students' capability of making distinctions between British and American English words (and their spelling) with their attitudes and preferences toward British and American culture. The preference of pronunciation patterns (i.e. the British and American accents) was also investigated. There were 140 Turkish students (out of which 41.4% males and 58.6% females) studying at a State university in Aegean region who participated this research. The findings revealed the positive relationship of students' capability of the distinction between British and American English words with levels of English competencies, years spent learning English, and preferences toward British and American culture. The other findings yielded moderate to strong preferences toward British/American cultural heritage and differences between Turkish and British/American culture. Additionally, Turkish students liked the American accent more compared to the British accent.
Keywords
British English, American English, Cultural Preference, Pronunciation